dimarts, 21 de setembre del 2010

Les xarxes socials a Internet

Internet és una xarxa de comunicacions que uneix entre sí milions d’ordinadors a tot el món. Els usuaris poden enviar i rebre informació,  notícies o imatges de qualsevol altre ordinador de la xarxa.


Les xarxes socials d’Internet són sistemes en els quals es realitza un intercanvi entre els seus membres, i els membres d’una xarxa amb l’altra, que pot ser d’un altre grup o d’una altra societat.


L’origen del softwarei de les xarxes socials parteixen de la TEORIA DELS 6 GRAUS DE SEPARACIÓ: aquesta teoria defensa que si agafem dues persones diferents del planeta i tractem de veure si coneixen gent en comú, arribarem a la conclusió de que estan connectats per una cadena de persones que tenen com a màxim, quatre intermediaris. D’aquesta manera, la xarxa de coneguts podria estendre’s a través de les xarxes de coneguts dels seus coneguts i ser, virtualment, conegut de tota la humanitat.


La teoria va ser provada al 1967, per Stanley Milgram. A l’atzar va escollir diverses persones de l’oest dels Estats Units per a que enviessin postals a un estrany situat a Massachusetts. Els remitents coneixien el nom del destinatari, la seva ocupació i la localització aproximada. Se’ls va indicar que enviessin aquest paquet a una persona que ells coneguessin directament i que pensessin quina seria la que tingués més probabilitats de tots els seus amics, de conèixer directament al destinatari. Aquesta persona hauria de fer el mateix i així successivament fins a que el paquet fos entregat personalment al seu destinatari final.


Encara que els participants esperaven que la cadena inclogués centenars d’intermediaris, l'entrega de cada paquet només va arribar, com a mitjana, a un nombre de entre cinc i set intermediaris.


A les xarxes socials, existeixen un número inicial de participants que envien missatges a membres de la seva pròpia xarxa social convidant-los per a unir-se a aquestes. Els nous participants repeteixen el procés, creixent així el número total de membre i d’enllaços de la xarxa.


Aquests llocs virtuals ofereixen característiques com l’actualització automàtica de la llibreta de direccions, perfils visibles... Les xarxes socials també es poden crear al voltant de les relacions comercials.


Les eines informàtiques per potenciar la eficàcia de les xarxes socials online ( ‘software social’), operen tres àmbits , “les 3Cs”, de forma creuada:


    ·Comunicació ( ens ajuden a posar en comú coneixements )
    ·Comunitat ( ens ajuda a trobar i integrar coneixements)
    ·Cooperació ( ens ajuda a fer coses junts )
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
software1: conjunt de components lògics necessaris per fer possible la realització d’una tasca específica, en contraposició als components físics del sistema (hardware)

Maria i Beatriz

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada